ايتنا - آخرين عناوين

ساخت وبلاگ

کد مطلب: 41288

Share/Save/Bookmark

پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۸

ایتنا - امنیت تجهیزات شبکه با بی‌اعتنایی به قوانین ابتدایی مسائل امنیتی، شدیدا در معرض تهدیدات و به ویژه حمله هکرها قرار گفته و می‌گیرد.

هکرها بدنبال تجهیزات شبکه با پسورد پیش‌فرض

یک محقق امنیتی هشدار داد که استفاده از تجهیزات شبکه که پسورد آنها تغییر نکرده و همچنان پسورد پیش‌فرض خود را دارند،‌ راه را برای حمله و خرابکاری مهاجمان بازگذاشته است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، یک محقق امنیتی به نام پاول مور، ضمن یک بررسی و مقایسه در میان تجهیزات مربوط به برندهای مشهور، این هشدار را داده است.
وی قصد داشته به بررسی امنیت چند اکسس پوینت و تلفن‌های VoIP و دیگر تجهیزات شبکه بپردازد تا توصیه‌های امنیتی لازم را به دارندگان آنها ارائه نماید.

به گفته وی، بسیاری دستگاه‌ها همچنان از پسورد پیش‌فرض، و حتی پیکربندی اولیه خود استفاده می‌کردند که این موضوع، امنیت آنها را شدیدا در خطر قرار می‌داد. در برخی موارد حتی پسوردی در کار نبوده و هر شخصی براحتی می‌توانسته وارد دستگاه شده و تغییرات مورد نظرش را در آنها اعمال نماید.


نکته مهم‌تر این که برخی از این تجهیزات، در ابتدای ورود، یک نام کاربری و پسورد پیش‌فرض دارند که حداقل کاربر را متوجه ضرورت این موضوع می‌نماید. اما برخی دیگر تجهیزات، همین صفحه ساده "نام کاربری و پسورد" را هم ندارند و باید توسط کاربر تعریف و ایجاد گردد.
به گفته مور: «پسورد پیش‌فرض، فقط و فقط برای استفاده در هنگام نصب سیستم در آن قرار گرفته،‌ و سپس باید سریعا از بین برود!»
از سوی دیگر بنا به ادعای این محقق امنیتی، این معضل تنها به یک مورد و یک برند نداشته، و به عنوان یک معضل عمومی بدل شده است،‌ بطوری که به عنوان مثال، نام و پسورد ADMIN/ADMIN همچنان در ورودی سیستم‌ها پربرجا بوده است!

بنا به گفته مور، امنیت تجهیزات شبکه با بی‌اعتنایی به قوانین ابتدایی مسائل امنیتی، شدیدا در معرض تهدیدات و به ویژه حمله هکرها قرار گفته و می‌گیرد.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 175 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 6:43

کد مطلب: 41273

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵

ایتنا - این درایو جدید تنها ۹۰ گرم وزن دارد که ۲۵ درصد از نسل قبلی این درایوها سبک‌تر‌ است.

عرضه نخستین هارددیسک ظریف دو ترابایتی برای لپ‌تاپ

شرکت Seagate نخستین هارددیسک دو ترابایتی خود را ویژه لپ‌تاپ‌ها به بازار عرضه کرده است. این درایو، می‌تواند کاربران SSD را وسوسه کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این هارد دو و نیم اینچی که با هدف بازار لپ‌تاپ‌ها عرضه شده،‌ بنا به ادعای Seagate سبک‌ترین، سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین هارد هفت میلیمیتری موجود در بازار است.
این درایو جدید که مدل آن  ST2000LM007 خوانده می‌شود، تنها ۹۰ گرم وزن دارد که ۲۵ درصد از نسل قبلی این درایوها سبک‌تر‌ است.

Seagate همچنین ادعا کرده که کاهش ضخامت این هارد هفت میلیمیتری، این امکان را در اختیار طراحان قرار می‌دهد که از فضای موجود، بهترین استفاده را برای افزایش دیگر قابلیت‌های سیستم مانند افزایش باتری و یا حافظه بیشتر ببرند.


بنا به اظهار مت راتلج یکی از مدیران شرکت Seagate مهندسان این شرکت از طریق تقویت تراکم در درایوهای دو نیم اینچی توانسته‌اند به این میزان از ظرفیت دست یابند.
همچنین مطابق گفته او: «امروزه خواسته مشتریان لپ‌تاپ، از سویی به پردازش سریع و نیز گنجایش بیشتر هارد، و از سوی دیگر به طراحی خوب با ضخامت کمتر وابسته است. اکنون و با معرفی این نسل جدید هاردهای شرکت ما، سازندگان مختلف لپ‌تاپ دیگر ناگزیر نخواهند بود که با این قواعد بازار و بسختی فعالیت کنند.»

این درایو جدید، با سرعت انتقال اطلاعاتی برابر ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه و گارانتی دو ساله برای کاربران عرضه شده است. این هارد همچنین توانایی رمزگذاری بر روی اطلاعات را نیز داراست.
از سویی، با آنکه بهای انواع SSD معمولا بیش از پانصد پوند است، اما قیمت هاردهای موجود اغلب کمتر از یکصد پوند است و این برای کاربران، وسوسه‌کننده خواهد بود.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:29

کد مطلب: 41281

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴

ایتنا - افزودن این دامنه به نشانی‌های اینترنتی، باعث تشخص بیشتر برندها و نتیجتا تقویت بازار فعالیت‌های ابری می‌گردد.

عرضه پسوند cloud مخصوص فعالیت در بازار ابری

به تازگی یک نشانی دیگر به سیستم نشانی‌های اینترنتی افزوده شد.
اگر شما در زمینه پردازش و فضای ابری فعالیت می‌کنید و مدیریت دامنه وبی فعالیت‌های خود را در دست دارید، می‌توانید برای افزودن پسوند جالب «.cloud» نیز هر چه زودتر اقدام کنید.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، اکنون که نام‌های دامنه با پسوند .cloud معرفی شده‌اند، کاربران می‌توانند با انتخاب نام دامنه دلخواه خود، دارای یک نشانی وبی متناسب با فعالیت در فضای ابری باشند.
هم اکنون بیش از هفتاد ثبت کننده دامنه در سراسر جهان(شامل شرکت های مشهوری چون GoDaddy و 1&1 و  Name.com و Domain.com و OVH) آمادگی دارند که نام دامنه دلخواه کاربران با پسوند جدید را به ثبت برسانند.


سایت Worldof.cloud اطلاعات خوبی در زمینه چگونگی راه‌اندازی این نام‌های دامنه،‌ به همراه مشتریان فعلی و دیگر اطلاعات را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.
به گفته یک کارشناس، این امکان باارزشی برای فعالیت در عرضه فضای ابری است و به همین دلیل، راه‌اندازی پسوندهای جدید برای دامنه‌های مربوط به فضای ابری را باید اتفاقی مهم تلقی کرد.
همچنین به گفته او، افزودن این دامنه به نشانی‌های اینترنتی، باعث تشخص بیشتر برندها و نتیجتا تقویت بازار فعالیت‌های ابری می‌گردد.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:29

کد مطلب: 41285

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷

ایتنا - عرضه ویندوز 10 و سی‌پی‌یوی جدید اینتل از دلایل این افت شمرده می‌شوند.

افت جهانی فروش لپ‌تاپ

فروش جهانی لپ‌تاپ، دچار کاهش شده و آنطور که تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، مجموع فروش جهانی لپ‌تاپ‌ها حدود شش و نیم درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، فروش جهانی لپ‌تاپ در سال 2015 حدود یکصد و شصت و چهار میلیون عدد برآورد می‌شود. عرضه ویندوز 10 ، نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت، و همچنین عرضه Skylake پردازنده جدید شرکت اینتل، می‌تواند از عوامل اصلی کاهش تقاضای خرید این دستگاه به شمار آید. تغییر نرخ ارز و افزایش هزینه برای ارتقاء لپ‌تاپ‌های موجود در اروپا و بازارهای رو به رشد نیز دیگر عوامل این مسئله هستند.

آنیتا وانگ تحلیلگر  Trendforce برای سال جدید، پیش‌بینی‌های مختلفی ارائه داده است، از جمله اینکه توقف تولید لپ‌تاپ توسط توشیبا، و همچنین ورود مجدد شرکت سامسونگ به این بازار. ضمن اینکه شیائومی و هواوی نیز درصدد ورود به بازار رقابت در این زمینه، و دست کم در برخی بازارهای محدود هستند.


به گفته این تحلیلگر، HP و لنوو همچنان پیشتاز بازار لپ‌تاپ در سال 2016 خواهند بود. در این میان، HP این شانس را دارد که کماکان بیشترین سهم بازار را از آن خود کند و صدرنشین باشد، که این موضوع از قدرت این برند در بازار آمریکا ناشی می‌شود.

بنا به پیش‌بینی وی، شرکت دل نیز در سال جاری، جایگاه سومی خود را حفظ خواهد کرد. ضمن آنکه ایسوس، اپل و ایسر برای کسب جایگاه چهارم تا ششم در این رده‌بندی، به رقابتی شدید خواهند پرداخت. این سه شرکت اکنون سهم مشابهی معادل ده درصد بازار را در دست دارند.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:29

کد مطلب: 41284

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۱

ایتنا- محققان یک دانشگاه انگلیسی از ابداع اولین تلفن هوشمند بی‌سیم با انعطاف پذیری بالا خبر دادند که همچون کتاب ورق می‌خورد.

تلفن هوشمندی که همچون کتاب ورق می خورد

به گزارش ایتنا از ایرنا، این تلفن هوشمند بی‌سیم وضوح (رزولوشن) بالا و صفحه تمام رنگی دارد و به لمس و خمیدگی واکنش نشان می‌دهد.
درست همانند نرم‌افزار کنونی که به تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهد به حرکات مختلف انگشت پاسخ دهند، تلفن هوشمند جدید نیز به نام ReFlex و اپلیکیشن‌های آن به وضعیت‌های مختلف خمیدگی واکنش نشان می‌دهند.

روئل ورتگال محقق رایانه و مدیر آزمایشگاه رسانه‌ای دانشگاه کویین در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، زمانی که این تلفن هوشمند به راست خم می‌شود، صفحاتی که کاربر در حال مطالعه آنها است، از راست به چپ از میان انگشتان ورق می‌خورند، درست مانند زمانی که یک کتاب را ورق می‌زنیم.
با افزایش میزان خم‌شدگی، سرعت ورق خوردن صفحه افزایش می‌یابد و کاربران می‌توانند حرکت صفحات را از طریق ارتعاش تلفن در نوک انگشتان خود حس کنند.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:07

کد مطلب: 41286

Share/Save/Bookmark

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳

ایتنا- در حال حاضر نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مخاطب احصا شده در حوزه بازی‌های رایانه‌ای داریم.

پیش‌بینی ریزش مخاطبان سینما و تلویزیون و اقبال به بازی‌های رایانه‌ای

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی‌های رایانه‌ای دارای سه تفاوت اساسی با سایر رسانه‌هاست؛ اول اینکه خود مخاطب نقش ایفا می‌کند، دوم امکان دخل و تصرف در داستان و قصه از جانب مخاطب وجود دارد و سوم اینکه کارگردانی صحنه و اتفاقات را خود مخاطب به عنوان بازیگر عهده‌دار است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حسن کریمی قدوسی در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس ملی "بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها" که صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد، اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای ابتدا به عنوان هنر مطرح بود، سپس وارد حیطه صنعت شد و امروز تحت عنوان رسانه وارد گفتمان سازی فرهنگی شده است. جامعه انسانی در دوران خود مراحل صنعتی، اطلاعاتی، دانش بنیان و مجازی را تجربه کرده اما امروز جوامع انسانی در حال آماده شدن برای ورود به مرحله پنجم یعنی مرحله الحاقی است که در این مرحله مرکز ثقل دگردیسی در حیطه بازی‌های رایانه‌ای قرار دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود به زودی رسانه‌هایی همچون رادیو، تلویزیون و سینما با ریزش شدید مخاطب رو به رو شود. در حال حاضر نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مخاطب احصا شده در حوزه بازی‌های رایانه‌ای داریم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی‌های رایانه‌ای دارای سه تفاوت اساسی با سایر رسانه‌هاست؛ اول اینکه خود مخاطب نقش ایفا می‌کند، دوم امکان دخل و تصرف در داستان و قصه از جانب مخاطب وجود دارد و سوم اینکه کارگردانی صحنه و اتفاقات را خود مخاطب به عنوان بازیگر عهده‌دار است.

کریمی قدوسی اضافه کرد: بازی‌های رایانه‌ای تنها به حوزه علوم فنی و مهندسی تعلق ندارد، بلکه هنر و علوم انسانی در جهت فکری می‌توانند مشارکت داشته باشند. اتخاذ رویکرد علمی در این عرصه به کمک دانشگاه‌ها می‌تواند دستاوردهای مهمی به همراه داشته باشد. به ویژه آنکه در بازی‌های رایانه‌ای گنجینه‌های بزرگی چون اسطوره‌های ملی و مذهبی در اختیار داریم. فعالیت در این عرصه به نوعی مجاهدت مجازی است و امروز دانشگاه اصفهان در خط مقدم این جبهه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر آن است که از ابتدای سال آینده ماهنامه پژوهشی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تهیه و برای دانشگاه‌های کشور ارسال شود.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:07

کد مطلب: 41287

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۵

ایتنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح عملکرد این وزارتخانه در سال ۹۴ ، از اتصال حدود ۱۸ هزار روستا به اینترنت پرسرعت خبر داد.

تشریح عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۴

به گزارش  ایتنا از مهر، محمود واعظی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزهای پایانی سال ۹۴ تشریح کرد.
وی اتصال حدود ۱۸ هزار روستا به اینترنت پرسرعت و افزایش پهنای باند از ۶۲۴ به ۴ هزار گیگابیت را برخی از این دستاوردها عنوان کرد.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: افزایش سهم ترافیک داخل از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد، افزایش کاربران از ۳ میلیون به ۳۰ میلیون نفر و دسترسی ۴۶۰ شهر به نسل سوم و ۱۶۰ شهر به نسل چهارم تلفن همراه را برخی دیگر از اقداماتی عنوان کرد که در سال جاری عملیاتی شده است.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:07

کد مطلب: 41272

Share/Save/Bookmark

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰

ایتنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی: با هماهنگی‌هایی که با مجلس شورای اسلامی انجام خواهیم داد نبود شبکه ملی اطلاعات را در برنامه ششم را اصلاح و این موضوع را در برنامه جای خواهیم داد.

نبود شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم را اصلاح می‌کنیم

به گزارش ایتنا از فارس،  سیدابوالحسین فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که موضوع شبکه ملی اطلاعات که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در برنامه ششم توسعه دیده نشده اظهار داشت: برنامه را خوانده‌ام و انشاءالله این موضوع اصلاح خواهد شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: در هماهنگی‌هایی که با مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت این موضوع را تغییر خواهیم داد.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 15:59

کد مطلب: 41274

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴

ایتنا- می‌گویند که گوگل به جمع آوری اطلاعات از دانش آموزان در زمان بازدید آنها از سایت هایی مثل یوتیوب اعتراف کرده است!

اذعان گوگل به جمع آوری اطلاعات دانش آموزان برای مصارف غیرتبلیغاتی

به گزارش ایتنا از فارس، این اطلاعات در واکنش به درخواست رسمی ال فرانکن سناتور ایالت مینوسوتا توسط گوگل ارائه شد. سناتور مذکور نگران بود که گوگل با جمع اوری اطلاعات شخصی دانش آموزان برای مقاصد غیرآموزشی و بدون رضایت یا اطلاع والدین آنها دچار تخلف شده باشد.

گوگل می‌گوید اطلاعات دانش اموزان را در زمان استفاده از نرم‌افزارهایش نگهداری می‌کند. با توجه به استفاده گسترده دانش‌آموزان از رایانه‌های کروم‌بوک در ایالات متحده و برخی نرم افزارهای آموزشی خاص این شرکت عملکرد این شرکت زیر ذره‌بین بوده است.

چندی قبل بنیاد Electronic Frontier با طرح شکایت از گوگل در کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا این شرکت را به جمع آوری اطلاعات شخصی دانش‌آموزان برای مقاصد غیرآموزشی متهم کرده بود.

سوزان مولیناری معاون سیاست گذاری و روابط دولتی گوگل در واکنش به این شکایت اظهار داشت که گوگل اسامی و آدرس ایمیل دانش‌آموزان را در زمان استفاده از برنامه‌هایی مانند جیمیل، سرویس اسناد و تقویم گوگل جمع‌آوری می‌کند. اما از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات تجاری برای کاربران استفاده نمی‌شود. با این حال مخالفان گوگل می‌گویند موضوع را کماکان از نزدیک مورد بررسی قرار خواهند داد.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 15:59

کد مطلب: 41275

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵

ایتنا- اپل قصد دارد سیستم پرداخت الکترونیک خود موسوم به اپل پی را به چین ببرد. این اولین تلاش اپل برای حضور اپل پی در یک بازار آسیایی است.

اپل پی به چین می‌رود

به ایتنا از گزارش فارس، اپل به همین منظور قراردادی را با UnionPay منعقد کرده تا بتواند انحصار پرداخت‌های بانکی در چین و همین طور تعامل با ۱۹ بانک را به دست آورد.

کاربران با استفاده از اپل پی می‌توانند هزینه خریدهای خود را با استفاده از آیفون، آیپد و ساعت اپل بپردازند. بدین منظور کافیست هر یک از این دستگاه‌ها در برابر اسکنرهای خاصی قرار داده شوند.
این اسکنرها یا توسط خود اپل تولید شده‌اند یا از نوع QuickPass ساخت UnionPay هستند که خدمات پرداخت بی‌سیم را ممکن می‌کنند.

پرداخت الکترونیک در چین پیش از این هم بازار بزرگی بوده و بیش از ۳۵۸ میلیون نفر از روش‌های پرداخت همراه بهره گرفته‌اند. آمار مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین نشان می‌دهد که بیش از ۴۱۶ میلیون چینی هزینه استفاده از کالا و خدمات گوناگون را به طور آنلاین پرداخت می‌کنند.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 15:59

ایتنا- در انتخابات هم می‌توان با جایگزین کردن روش‌های پیشرفته به جای سنتی بر سرعت و دقت کارها افزود و هزینه‌ها را کاهش داد.

چرا انتخابات این دوره هم تمام‌الکترونیک نشد؟

اگر چه برگزاری انتخابات الکترونیکی مراحلی دارد که باید در کشور طی شود و به گفته مسوولان وزارت کشور در انتخابات مجلس نهم، انتخابات در ۱۴ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار شده اما به فاصله سه ماه تا برگزاری انتخابات و تا امروز، هنوز کشمکش‌ها برای برگزاری کامل انتخابات الکترونیکی ادامه دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مزایای استفاده از فناوری اطلاعات و ابزارهای رایانه‌ای بر کسی پوشیده نیست و در انتخابات هم مانند سایر امور می‌توان با جایگزین کردن روش‌های پیشرفته به جای سنتی بر سرعت و دقت کارها افزود و هزینه‌ها را کاهش داد.

انتخابات تنها شامل رای‌گیری نیست و پیش از آن با دستور شروع انتخابات آغاز می‌شود و الکترونیکی بودن هر یک از فرایندهای انتخاباتی، انتخابات الکترونیکی یا E-election را رقم می‌زند، اما چیزی که بین عوام به اسم انتخابات الکترونیکی شناخته می‌شود، رای‌گیری الکترونیکی یا E-voting است.

اولین فرایند روز رای‌گیری، احراز اصالت سند هویتی رای‌دهنده است که در حال حاضر در تمامی شعب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و شامل کنترل شماره ملی فرد برای محدوده سنی و جلوگیری از جعلی بودن و رای تکراری است و در نهایت تفاوت اصلی شعب تمام‌مکانیزه با سایر شعب، اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی است.

در حال حاضر، اغلب فرایندهای انتخاباتی در بسیاری از کشورهای دنیا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اما اخذ و شمارش آرا همچنان با استفاده از کاغذ است، بر این اساس می‌توان ادعا کرد از الکترونیکی شدن انتخابات ایران بدون در نظر گرفتن فرایند رای‌گیری چند دوره‌ای می‌گذرد، البته معمولا در کشورهایی با جمعیت بالا مانند برزیل، ونزوئلا، کره جنوبی، هند و برخی از ایالت‌های آمریکا رای‌گیری هم الکترونیکی است و کشور ایران هم با توجه به پیشنهاد دولت و وزارت کشور برای افزایش سرعت و دقت می‌تواند به این کار اقدام کند.

محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اوایل سال گذشته اظهار کرده بود: با توجه به حجم کار و مباحثی که به امنیت مربوط می‌شود می‌توانیم این ادعا را مطرح کنیم که آمادگی داریم در دوره‌های بعد در زمان انتخابات به‌طور اینترنتی فعالیت را انجام دهیم.

در این زمینه در تاریخ ۱۵ آذر ۹۴، در صفحات شبکه‌های اجتماعی کلوب و اینستاگرام منسوب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم برای انجام انتخابات الکترونیکی آمده است: بر اساس تصمیم شورای نگهبان و وزارت کشور، انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در برخی از مناطق کشور که دارای بسترهای مناسب ارتباطات هستند به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

در ادامه این پست در این صفحات مجازی گفته شده کمیته فعالی در وزارت ارتباطات با هدف بررسی وضعیت ارتباطات کشور در آستانه برگزاری انتخابات الکترونیک، تشکیل شده و برنامه‌ریزی برای این مهم را در دستور کار خود قرار داده است و تقویت شبکه اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت با هدف ارائه خدمات مطلوب در ایام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده این کمیته است.

بنا به گفته واعظی همچنین این کمیته با بررسی زمینه‌های مورد نیاز، مشکلات هر منطقه‌ای که ارتباطات آن دچار مشکل می‌شود را برطرف می‌کند. به خصوص آن دسته از مناطق روستایی که اینترنت در آنها نفوذ کمتری دارد با اولویت رسیدگی خواهند شد.

به گفته محمدحسین مقیمی -معاون سیاسی وزیر کشور- از مزایای انتخابات الکترونیکی شمارش لحظه‌ای آن است به این معنا که می‌توان در لحظه از آخرین نتایج آگاه شد، بنابراین بنا به اظهارات مسوولان وزرات کشور و برگزاری انتخابات، این وزارتخانه در حال رایزنی و در انتظار تایید امنیت نرم‌افزار انتخابات از طرف شورای نگهبان بود تا یک سوم انتخابات اسفند خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

در ادامه مرتضی براری - معاون حقوقی، امور مجلس و دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- زیرساخت‌های دولت الکترونیک در کشور و بستر برای برگزاری انتخابات الکترونیک را در ۹ کلانشهر فراهم‌شده دانست و اعلام کرد با اضافه شدن ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری، عقب‌ماندگی‌های زیرساختی کشور در زمینه ارتباطات جبران شده و علاوه بر ۹ کلانشهر کشور، در برخی از شعب نیز انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود.

همچنین حسینعلی امیری -سخنگوی وزارت کشور- ماه گذشته با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک منتفی نشده است، اظهار کرد بر اساس تبصره ۷ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور می‌تواند با هماهنگی شورای نگهبان انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

امیری همچنین به عدم مخالفت شورای نگهبان با اصل برگزاری انتخابات الکترونیکی و تاکید این شورا به موضوع شفافیت انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه سخت‌افزار برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به تأیید شورای نگهبان رسیده است، از تهیه نرم‌افزار لازم و ارائه این نرم‌افزار به شورای نگهبان خبر داد.

اما اواخر دی ماه نجات‌الله ابراهیمیان -عضو حقوقدان شورای نگهبان- از مخالفت این شورا با برگزاری انتخابات الکترونیک به دو دلیل خبر داد و دلیل اول را مسائل قانونی این طرح اعلام کرده و درباره دومین دلیل توضیح داد: پس از دریافت پاسخ‌ها مشخص شد مراجع مربوط، امنیت سیستم انتخابات الکترونیکی را بدون قید و شرط تایید نمی‌کنند و به همین دلایل شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک مخالف است.

در پاسخ به این اظهارات عضو حقوقدان شورای نگهبان، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد شرایط برای اخذ رأی و شمارش آراء الکترونیک در برخی حوزه‌های انتخابیه فراهم است. در این اطلاعیه آمده است:

۱. به استناد بند ۷ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور موظف است، نسبت به نوین‌سازی شیوه‌های اخذ رأی و شمارش آراء به منظور دقت، سلامت و نظارت بهتر در اخذ رأی، شمارش آراء و اعلام نتایج و همین‌طور استانداردسازی صندوق‌های اخذ رأی در حدود اعتبارات مصوب و پس از تأیید شورای نگهبان اقدام کند. در نتیجه در این زمینه با کمبود قانون روبرو نیستیم.

۲. با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مذکور در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۴ حوزه انتخابیه، انتخابات کاملاً الکترونیکی برگزار شده است که حدود۳.۵ درصد انتخابات را شامل می‌شده است و در این مرحله برابر برنامه‌ریزی انجام شده، این رقم حداقل حدود ۲۰ درصد و حداکثر یک سوم رأی‌گیری را شامل خواهد شد.
به این منظور سخت‌افزار و نرم‌افزاری که با تأیید شورای محترم نگهبان، در سال ۹۰ مورد استفاده قرار گرفته بود، بهینه‌سازی و ارتقاءداده شد و برای تأیید نهائی تقدیم شورای نگهبان شد.

۳. بر این اساس در جلسه مشترک با شورای نگهبان مقرر شد سه مجموعه معتبر تخصصی (که بر اساس توافق وزارت کشور و شورای نگهبان انتخاب شده‌اند) آخرین بررسی‌های فنی را به منظور کنترل نهائی تجهیزات و نرم‌افزار انجام دهند و نظر خود را اعلام کنند.

از این مجموعه، دو مرجع نظرات خود را به وزارت کشور ارائه و کل روند را کاملاً تأیید کرده‌اند و مرجع سوم هم نظر خود را به شورای نگهبان ارائه و با رفع اشکالات جزئی شرایط را برای اجرای قانون فوق با سخت‌افزار و نرم‌افزار تهیه شده، فراهم دانسته است. در نتیجه مراتب به شورای محترم نگهبان منعکس گردید و از این شورا درخواست شد، حوزه‌های انتخاباتی پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیک را بررسی و نظر خود را اعلام نمایند.

۴. بنابراین با توجه به اینکه سخت‌افزار قبلاً مورد تأیید شورای نگهبان قرارگرفته است، هم‌اکنون صندوق‌های اخذ رأی الکترونیک با اعتباری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان در حال تولید انبوه است.

در حالی که وزیر ارتباطات آمادگی بسترهای مناسب ارتباطات برای برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی مناطق را اعلام کرده است، به نظر می‌رسد این آمادگی برای تحقق بخشیدن این امر کافی نیست زیرا موضوع دیگری که مطرح می‌شود، امنیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ابزارهای انتخابات است که به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته به طور کامل شورای نگهبان را متقاعد کند.

نکته دیگر، آمادگی زیرساختی همه مناطق کشور برای تحقق انتخابات تمام‌الکترونیک است. محمود واعظی در موارد متعدد از اینترنتی شدن تدریجی همه روستاهای کشور سخن می‌گوید و الکترونیکی شدن فرایندهای انتخابات هم از مواردی است که به دلیل لزوم افزایش سرعت و دقت و کاهش هزینه، در کنار دسترسی به اینترنت باید به آن توجه داشت.

با این تفاسیر، حتی اگر با وجود اظهارات عضو حقوقدان شورای نگهبان که این شورا را مخالف برگزاری انتخابات الکترونیک می‌داند، در ۹ کلانشهر و برخی شعب دیگر نیز انتخابات به صورت الکترونیک انجام شود، تا تمام‌مکانیزه شدن انتخابات از روز دستور شروع انتخابات تا فرایند اخذ و شمارش رای هنوز راه زیادی مانده است و باید دید مسوولان مربوط این امر را که مدتی است به آن تاکید دارند و در قانون انتخابات نیز به آن اشاره شده است، چه زمانی محقق می‌کنند.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 14:44

ایتنا- دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش: باید اصل را بر مصون سازی قرار داد و نه محدودیت آفرینی. مشکل مربوط به این فناوری ها با فیلترینگ حل نمی شود!

فیلترینگ مشکل فناوری های نوین را حل نمی کند

دکتر مهدی نوید ادهم روز سه شنبه در افتتاحیه همایش نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین افزود: رسالت ما در آموزش و پرورش، مصون سازی افراد و یا به تعبیر ادبیات دینی ما، تقوا و خویشتن بانی است.

وی تاکید کرد: هر فناوری بر یک اندیشه استوار است و برای مواجهه هوشمندانه با فناوری باید به سمت اندیشه ها و به سامان کردن باورها برویم، از همین رو ما اصل را بر مصون سازی قرار دادیم نه محدودیت آفرینی، زیرا معتقدیم جوانان باید به باور و شناخت برسند و آگاهانه و هوشمندانه با این فناوری‌ها برخورد کنند.

نوید ادهم هشدار داد اگر نتوانیم به درون و قلب بچه‌ها نفوذ کنیم، رفتارهای مصنوعی بروز پیدا خواهد کرد.
وی درخصوص توجه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مباحث تربیتی اظهار داشت: یکی از اصول این سند، این است که اصل را بر تربیت قرار دادیم نه بر آموزش و انتقال دانش و معلومات و محفوظات، زیرا متاسفانه سیستم ما به دلایل مختلف، کاملا آموزشی شده است و ما باید این نظام آموزشی را به یک نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت در تمامی ساحت‌های وجودی انسان اعم از علمی و فناورانه، هنری و زیباشناختی، اعتقادی و اخلاقی، زیستی و بدنی، سیاسی اجتماعی و اقتصادی و تربیت حرفه‌ای، مدنظر است.

وی دوران قبل از دبستان و سال‌های دبستان را بهترین سن برای تربیت پذیری در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: با توجه به همین موضوع، مواجهه با فناوری‌های نوین را به دبستان آورده ایم و در پایه ششم دبستان، دو تا سه درس جدید اضافه کردیم که یکی از آنها درس کار و فناوری است.

نوید ادهم یادآور شد: در نظام فعلی، یک درس مبانی کامپیوتر در پایه سوم دبیرستان داشتیم که الان آن را به پایه ششم دبستان منتقل کردیم و در حال ردیابی مهارت‌های فناورانه در تمامی پایه‌ها و در درس‌ها و برای تمامی دانش آموزان هستیم.

آموزش سواد رسانه‌ای و فناوری‌های نوین برای تمامی دانش آموزان
وی درباره تصمیم‌های اتخاذ شده در جلسه شب گذشته شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه، تغییراتی در برنامه درسی دوره دبیرستان در شاخه‌های نظری و رشته ریاضی و فیزیک و علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دادیم و به عنوان مثال، برای تمامی دانش آموزان درس تفکر و سواد رسانه‌ای را گذاشتیم که یک سال، دو ساعت در هفته این درس را فرا بگیرند و یا درس فناوری‌های نوین را گذاشتیم که برای هر رشته‌ای، فناوری‌های نوین آن رشته را یاد بگیرند و تربیت فناورانه و شایستگی‌های مهارتی را پیدا کنند.

نوید ادهم، برخورداری از تفکر ریاضی را لازمه فهم و تفکر فناوری برشمرد و گفت: داشتن فهم و تفکر فناوری به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که یکی از آنها بحث ریاضی و تفکر ریاضی است، بنابراین درس ریاضی را در آموزش و پرورش نوین از پایه اول دبستان تا آخر دبیرستان تقویت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای تمامی رشته‌ها درس ریاضی گذاشتیم حتی برای رشته علوم و معارف اسلامی که قبلا ریاضی نداشت و یا برای رشته علوم انسانی، درس‌های ریاضی را اضافه کردیم زیرا اگر دانش آموزان، منطق و تفکر ریاضی پیدا کنند بهتر می‌توانند با فناوری‌ها مواجهه داشته باشند.

نوید ادهم، کمبود نیروی انسانی متخصص و به روز را اصلی‌ترین مشکل حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: مشکلی که در این زمینه داریم بحث نیروی انسانی ماست و معتقدیم معلمی باید در دانشگاه‌ها تربیت شود که بتواند این بار سنگین را به دوش بگیرد و مهارت‌ها و شایستگی‌های لازم را داشته باشد.

وی بیان داشت: در آموزش و پرورش، معلمی می‌خواهیم که همپای زمانه به جلو بیاید زیرا در کشور ما هم مثل همه دنیا، معمولا بچه‌ها در زمینه فناوری های نوین از معلمانشان جلوتر هستند و این یک مشکل جهانی است.

همایش نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین با حضور صاحبنظران دانشگاهی و آموزش و پرورش به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف درحال برگزاری است و تا فردا ۲۸ بهمن ماه ادامه دارد.

این همایش در محورهای اصلی 'فناوری، خلاقیت، استعداد یابی و استعداد پروری کودکان و نوجوانان'، 'فناوری و رشد و تکامل همه جانبه کودکان (Early Child Development)'، 'سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان و نوجوانان در پرتو فناوری‌های نوین'، 'فناوری و سبک زندگی کودکان و نوجوانان' و 'آموزش و پرورش، فناوری و نسل آینده' تدارک یافته است.

'خانواده، فناوری و نسل سالم'، 'فرهنگ‌سازی کاربری فناوری در نسل سالم'، 'فناوری و کارآفرینان آینده' و 'بررسی تجارب دنیا در کاربری فناوری‌های نوین در پرورش نسل آینده' از دیگر محورهای این همایش است.

در این همایش، سخنرانی‌های تخصصی با موضوعات 'فناوری های نوین و کاهش شکاف بین نسل‌ها'، 'خانواده، فناوری و نسل سالم'، 'فناوری و سبک زندگی کودکان و نوجوانان' ، 'رسانه، کودک و سلامت خانواده'، 'فناوری‌های نوین و شکاف نسل‌ها'، 'عدالت در پرورش نسل آینده در پرتو فناوری‌های نوین' و 'اعتیاد اینترنتی و علل روانشناختی آن' ارائه می‌شود.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 14:44

کد مطلب: 41263

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹

ایتنا- این سرویس ویژگی Two-Factor Authentication را اضافه کرده تا هیچکس به جز شما نتواند به حسابتان دسترسی پیدا کند.

اینستاگرام با هدف افزایش امنیت ویژگی «ورود دو مرحله‌ای» را معرفی کرد

ورود دومرحله‌ای یا Two-Factor Authentication هنگام ورود از کاربر تقاضا می‌کند به جز پسورد کدی که به شماره موبایل او پیامک شده را نیز وارد کند. به این ترتیب حتی اگر فردی به پسورد شما دسترسی داشته باشد باید حتماً توانایی خواندن پیامک‌های شما را نیز داشته باشد تا بتواند به اکانت اینستاگرام شما وارد شود.

این ویژگی که مدت‌هاست کاربران اینستاگرام منتظرش بودند به تازگی توسط اینستاگرام تأیید شده و به مرور زمان برای تمامی کاربران فعال خواهد شد. فیس‌بوک شرکت مادر اینستاگرام پنج سال است که ورورد دومرحله‌ای استفاده می‌کند و سرویس‌های دیگری مانند گوگل، تلگرام و … نیز از این قابلیت بهره‌مند هستند.


برای کاربران عادی شاید افزوده شدن یک مرحله دیگر به فرآیند ورود خسته‌کننده و مزاحم به نظر برسد اما از آن‌جا که این روزها اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی هویت مجازی شما محسوب می‌شود دسترسی هکرها و فرصت‌طلبان به اکانت شما می‌تواند طبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

این تغییر اینستاگرام مدت کوتاهی پس از افزودن ویژگی‌های استفاده همزمان از چند اکانت و نمایش تعداد تماشای ویدئوها افزوده شده و به نظر می‌رسد اینستاگرام سخت مشغول کار بر روی سرویس خود و افزودن ویژگی‌های جدید است.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:07

کد مطلب: 41264

Share/Save/Bookmark

بلومبرگ:

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹

ایتنا- اگر توشیبا،وایو و فوجیتسو ادغام شوند لنوو رقیبی جدی پیدا خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از اینست که برند وایو- بخش جدا شده از برند پی‌.سی سونی- در حال مذاکره برای ادغام با توشیبا و فوجیتسو است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به زودی ممکن است یک غول ژاپنی دیگر در صنعت رایانه‌های شخصی پیدا شود.

در صورتیکه که این ادغام نهایی شود می‌تواند به ظهور رقیبی جدی برای لنوو که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده چینی کامپیوترهای شخصی است، منجر گردد.

این در حالیست که شرکت توشیبا هرگونه ادغام با شرکت‌های دیگر را رد کرده و می‌گوید به صورت مستقل در صنعت رایانه‌های شخصی به فعالیت ادامه خواهد داد.

نام شرکت نهایی که قرار است از این ادغام بیرون بیاید و نوع محصولات آن مشخص نشده است.

هیدمی مو مالک شرکت وایو می‌گوید: خبر این توافق احتمالا تا پایان ماه مارس اعلام خواهد شد.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:07

کد مطلب: 41265

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹

ایتنا- یک شرکت آمریکایی قرار است هواپیمای بدون سرنشینی تولید کند که بتواند برای مراقبت و نگهداری از خانه با کاربر خود در هر نقطه از جهان ارتباط بر قرار کند.

هواپیمای بدون سرنشین ویژه نگهبانی از خانه

شرکت آمریکایی «Eighty Nine Robots» قصد دارد هواپیمای جدید بدون سرنشینی را تولید کند که فقط در فضای خانه قابلیت متصل شدن به کاربر خود از هر نقطه جهان را داشته باشد.

به گزارش ایتنا از مهر، زمانیکه این هواپیمای بدون سرنشین به Wi-Fi خانه متصل می‌شود می‌تواند با گوشی‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل iOS و گجت‌های اندروید ارتباط برقرار کند.

این هواپیما دارای یک دوربین است که می‌تواند تصاویر را به صورت آنلاین به کاربر خود ارسال کند و برای نظارت بر روی پرستار بچه، کنترل غذا بر روی گاز و ... مورد استفاده قرار گیرد.

شارژ کامل باتری این هواپیما یک ساعت زمان می‌برد و می‌تواند به مدت یک روز کار کند.

همچنین برای این هواپیما گاردهای نرمی به منظور محافظت از پره‌های آن تعبیه شده است تا در هنگام پرواز در خانه در بر خورد با اجسام شکسته نشوند.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:07

کد مطلب: 41117

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹

ایتنا - سیستم VMware Virtual SAN 3 هزار زیرساخت مربوط به مشتریان سازمانی بزرگ را بر مبنای فضای پردازش ابری تحت پوشش خود قرار داده است.

پتلفرم VMware برای پشتیبانی از خدمات ابری به‌روز شد

شرکت VMware نسخه جدید پلتفرم Virtual SAN را عرضه کرد تا از این طریق خدمات گسترده‌تری را بر مبنای زیرساخت‌های پردازش ابری عمومی و اختصاصی ارایه دهد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، سیستم VMware Virtual SAN حافظه ذخیره‌سازی اطلاعات مبتنی بر نرم‌افزار محسوب می‌شود که در درجه اول بر پایه سیستم Nutanix فعالیت می‌کند.

سیستم VMware Virtual SAN حدود ۲۱ ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرد و در این فاصله زمانی کوتاه موفق شد بیش از ۳ هزار زیرساخت مربوط به مشتریان سازمانی بزرگ را بر مبنای فضای پردازش ابری تحت پوشش خود قرار دهد.

هم‌اکنون نسخه ۶.۲ این پلتفرم ابری عرضه شده است و سازمان‌ها در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی می‌توانند با پرداخت ۲۴۹۵ دلار به‌ازای هر پردازنده CPU آن را در اختیار بگیرند.

 

سیستم ذخیره‌ساز اطلاعات مبتنی بر نرم‌افزار محصول جدیدی برای سازمان‌ها محسوب می‌شود. در این سیستم فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و در مقابل این فناوری، شرکت‌هایی که سیستم‌های سنتی را ارائه می‌دهند رشد کمتری در سال‌های اخیر داشته‌اند.

«گایتان کاستلین» مدیر بازاریابی مرکز داده‌های مبتنی بر نرم‌افزار VMware گفت: «چشم‌انداز ما این است که همه سیستم‌ها می‌توانند مبتنی بر پلتفرم x۸۶ فعالیت کنند و در مقیاس‌های مختلف، خدمات ابری را به کار گیرند.»
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 20:29

کد مطلب: 41255

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵

ایتنا- شبکه بازی آنلاین مایکروسافت از ابتدای ژانویه تا به حال چند باری آفلاین شده و این امر موجب اعتراض کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده است.

برخی خدمات آنلاین ایکس باکس از دسترس خارج شدند

تعدادی از کاربران کنسول بازی Xbox One می‌گویند دسترسی به خدمات آنلاین این سرویس وابسته به مایکروسافت برای آنها ممکن نیست.

به گزارش ایتنا از فارس، این خدمات آنلاین موسوم به Xbox Live برای همگان قابل دسترس نیست و از جمله سرویس‌های از دسترس خارج شده می‌توان به ذخیره‌سازی کلود، دعوت از دوستان و ... اشاره کرد.

برخی کاربران می‌گویند مشکلات آنها عمیق‌تر است و حتی امکان ورود به Xbox Live را هم ندارند. کارکرد اصلی Xbox Live اجرای بازی‌های آنلاین و ایجاد یک شبکه اجتماعی از دوستان و آشنایان است.

پرداخت حق اشتراک برای استفاده از خدمات Xbox Live Gold یکی از راه‌های کسب درآمد مایکروسافت محسوب می‌شود.

مایکروسافت ضمن تائید نقص فنی در خدمات یاد شده، عامل آن را اشکالی دانسته که در زمان اجرای بازی Galaga به وجود می‌آید.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 18:03

کد مطلب: 41257

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱

ایتنا- مراسم MWC 2016 در راه است و بدون شک لنوو دست پر در این مراسم حاضر خواهد شد.

لنوو یک گوشی فلزی جدید در MWC 2016 معرفی خواهد کرد

از روی تصویر منتشر شده می‌توان قضاوت کرد که این گوشی جدید شباهت‌هایی با لنوو لِموُن ۳ دارد که ماه پیش در چین روانه بازار شد، به این ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که این گوشی پس از بازار چین به راهی هندوستان خواهد شد.

در حال حاضر لنوو لمون ۳ در چین با قیمتی حدود ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد، با این حساب می‌توان حدس زد که این محصول جدید لنوو در هندوستان قیمتی معادل ۷۵۰۰ روپیه داشته باشد، این قیمت حدودا نصف قیمت وان‌پلاس ایکس است.

در هندوستان گوشی Redmi 3 نیز طرفداران زیادی دارد که پیش بینی می‌شود این گوشی لنوو با حدود همین قیمت در هندوستان به فروش برسد تا رقیبی برای گوشی شیائومی باشد. ناگفته نماند که این محصول جدید از لحاظ طراحی دستخوش تغییر شده است.

لنوو لمون ۳ از صفحه‌نمایشی ۵ اینچی با کیفت فول‌اچ‌دی از نوع IPS LCD بهره می‌برد و به چیپست اسنپ‌دراگون هشت هسته‌ای ۶۱۶ مجهز است، دو گیگابایت رم به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره سازی در کنار درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی مشخصات اصلی سخت‌افزاری این گوشی را تشکیل می‌دهند، از لحاظ دوربین نیز در قسمت پشت به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است و در قسمت جلو از دوربین ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد، باتری ۲۷۵۰ میلی‌آمپری به همراه اندروید ۵.۱ آب‌نبات‌چوبی در کنار پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTe و اسپیکر دوگانه در قسمت جلو و عقب گوشی سایر مشخصات این محصول جدید لنوو را تشکیل می‌دهد.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 144 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 18:03

کد مطلب: 41256

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲

ایتنا- بر اساس اعلام رسمی ZTE، این شرکت نیز در نمایشگاه MWC امسال حضور خواهد داشت و کنفرانس خبری خود را یک روز قبل از افتتاح مراسم برگزار می‌کند.

ZTE دوم اسفندماه مراسم خود را در نمایشگاه MWC بارسلون برگزار خواهد کرد

متاسفانه در خصوص این مراسم در کارت دعوت فرستاده شده از جانب این شرکت اطلاعات زیادی از کنفرانس خبری ZTE و محصولاتی که برای رونمایی عرضه می‌کند ذکر نشده است و با این حساب پیش‌داوری‌ زیادی در این زمینه نمی‌توان داشت.

جالب اینجاست که ZTE در وب‌سایت رسمی خود شعاری در زمینه اینترنتِ موبایل درج کرده است و با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که بیشتر محصولاتی که در کنفرانس خبری ZTE شاهد آن خواهیم در زمینه گوشی‌های هوشمند باشد.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های هوشمند جدید ZTE به همراه خانواده گوشی‌های هوشمند AXON که به عنوان پرچمدار جهانی ZTE روانه بازار شده‌اند را در کنفرانس خبری این شرکت شاهد باشیم.

منبع: فارنت

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 18:03

ایتنا- با برترین گوشی‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌های همراهی که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵، موفق به دریافت لقب برترین دستگاه موبایل سال شده‌اند، آشنا شوید.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 16:54